PROGRAMY KOMPUTEROWE



 
COMARCH ERP OPTIMA
Nowoczesny i zintegrowany program stworzony z myślą o małych i średnich firmach oraz biurach rachunkowych.
W zależności od profilu swojej firmy dostępne są moduły:

-KASA / BANK
Moduł Comarch ERP Optima Kasa Bank umożliwia bieżącą kontrolę wszelkich zagadnień związanych z przepływem środków pieniężnych w firmie. Pozwala na uzyskanie informacji na temat kondycji finansowej przedsiębiorstwa, rzeczywistych źródeł uzyskiwanych przychodów, a także ponoszonych kosztów, czy też stanu bieżących należności i zobowiązań. Na podstawie danych zgromadzonych w module Kasa Bank możesz wykonać szereg zestawień i raportów, które będą służyć bardziej efektywnemu zarządzaniu działaniami firmy.
Moduł Kasa Bank zapewnia:
  • prowadzenie dowolnej ilości kas i rachunków bankowych również w walutach obcych,
  • definiowanie dowolnych form płatności,
  • rozliczenia dokumentów w różnych walutach, przy czym jeden z tych dokumentów musi być wystawiony w PLN, a drugi w walucie obcej,
  • automatyczne tworzenie różnic kursowych podczas rozliczania dokumentów w walucie,
  • możliwość generowania dokumentów kompensat,
  • seryjne rozliczenia dokumentów dla jednego lub wielu podmiotów z Listy dokumentów nierozliczonych,
  • seryjne rozliczanie dokumentów z Preliminarza płatności,
  • możliwość wystawiania not odsetkowych, ponagleń zapłaty oraz potwierdzeń sald,
  • elektroniczną wymianę danych z bankiem zarówno poprzez eksport przelewów do pliku jak również import zrealizowanych przelewów z pliku dostarczonego przez bank,
  • możliwość wymiany danych z bankami poprzez webserwisy,
  • wykonanie zbiorczego zestawienia wpływów i wydatków na poszczególne dni, zarówno tych już wprowadzonych (zapisów) jak i planowanych (zdarzeń) – Kalendarz.
Mduł Kasa Bank Plus pozwala dodatkowo na:
  • prowadzenie magazynu walut (bieżąca wycena operacji na rachunkach bankowych, kasach walutowych),
  • rozliczanie delegacji krajowych,
  • tworzenie rozbudowanej listy uprawnień i blokad dla Użytkowników programu.
 
-FAKTURY
Comarch ERP Optima Faktury to moduł, dzięki któremu w prosty i intuicyjny sposób możliwe jest wystawienie dokumentów: zakupowych, sprzedażowych, fiskalnych, kasowych i bankowych.  Dokumenty można wystawić zarówno w złotówkach, jak i w walucie obcej. Dzięki pełnej integracji z pozostałymi modułami przepływ danych w programie jest niczym nie ograniczony, co usprawnia obsługę rozliczeń handlowych oraz procesy księgowe.

-HANDEL
Comarch ERP Optima Handel to moduł wspomagający sprzedaż i prowadzenie gospodarki magazynowej. Moduł ten zawiera wszystkie funkcjonalności modułu Faktury, ponadto umożliwia zarządzanie zasobami w magazynie oraz wystawianie różnorodnych dokumentów handlowych i magazynowych, takich jak: dokument Tax Free, Intrastat, zamówienia i rezerwacje, przyjęcia i wydania zewnętrzne oraz wewnętrzne, arkusze inwentaryzacyjne i wiele innych.
Comarch ERP Optima Handel Plus zawiera dodatkowe funkcjonalności pozwalające na prowadzenie obrotu towarami w oparciu o konkretne partie zróżnicowane pod względem opisujących je cech. Użytkownik sam decyduje, z której dostawy, lub którą sztukę o zdefiniowanych cechach chce wydać z magazynu.