-modyfikować i tworzyć własne wydruki, np. z własnym firmowym logo.
Comarch ERP Optima Detal
Moduł Detal to narzędzie stworzone z myślą o punktach sprzedaży detalicznej. Moduł umożliwia wystawianie paragonów oraz powiązanych z nimi faktur sprzedaży. Zastosowanie elastycznego układu ekranu pozwala na optymalizację pracy pod względem wprowadzania dokumentów za pomocą klawiatury oraz przy wykorzystaniu ekranów dotykowych.
Moduł cechuje się łatwością obsługi i czytelnym interfejsem, współpracuje z ekranami dotykowymi i czytnikami kodów kreskowych, dzięki temu okno sprzedaży detalicznej doskonale nadaje się do pracy w sklepach, punktach gastronomicznych czy firmach handlowych. Dzięki zintegrowaniu modułu z pozostałymi modułami systemu Comarch ERP Optima otrzymujemy kompleksowe narzędzie do zarządzania swoim biznesem.
Formularz Faktury Sprzedaży
Moduł Detal zapewnia szereg funkcjonalności, można je podzielić na:
1. Efektywne rozwiązania na stanowisku kasowym:
-wystawianie paragonów i ich rozliczanie, oraz drukowanie na drukarkach fiskalnych lub zwykłych,
-kontrola stanów magazynowych pozwala na bieżącą informację o dostępności towarów,
-możliwość korzystania z ekranów dotykowych bez użycia klawiatury i myszy,
-przyjazna klawiatura ekranowa (numeryczna lub alfanumeryczna),
-indywidualna personalizacja sposoby pracy dla każdego operatora (stanowiska),
-indywidualne prawa pracowników do obsługi stanowisk, w zależności od pełnionej funkcji,
-szybkie logowanie do stanowiska pracy, także za pomocą kart magnetycznych znacznie przyspiesza wymianę personelu (zmianowość),
-możliwość przekazania paragonu innemu kasjerowi, np. w momencie zmiany personelu.
2. Współpraca z urządzeniami zewnętrznymi i centralną bazą danych:
-obsługa wielu modeli drukarek fiskalnych, zarówno w trybie off-line i on-line,
-obsługa kodów wagowych i drukowanie ich przez wagę metkującą,
-kontrola stanów magazynowych.
3. Obsługa płatności i wydruków:
-automatyczne naliczanie kaucji na paragon, oraz możliwość przyjmowania kaucji od klienta dokumentem niezależnym,
-dowolna ilość form płatności,
-możliwość jednoczesnego wystawienia wielu paragonów na jednym stanowisku,
-indywidualne serie dokumentów,
-wystawianie i wydruk faktur do paragonów,
-wystawianie KP/KW oraz podgląd stanu kasy w dowolnej chwili,
-zestawienia paragonów i podsumowanie kasy.
Tworzenie paragonu w module Comarch ERP Optima Detal
Comarch ERP Optima Handel
Handel to moduł służący do pełnej obsługi firmy w zakresie fakturowania oraz prowadzenia magazynu.
Moduł ten zawiera pełną funkcjonalność modułu Faktury, a oprócz tego pozwala na zarządzanie magazynem oraz wystawianie dokumentów zarówno handlowych jak i magazynowych, takich jak: dokument Tax Free, Intrastat, zamówienia i rezerwacje, przyjęcia i wydania zewnętrzne oraz wewnętrzne, arkusze inwentaryzacji oraz wiele innych.
Zestawienie dla dostaw
Podstawowa funkcjonalność to:
-wielomagazynowość - w obrębie jednej firmy można prowadzić kilka lokalnych magazynów,
-rozliczanie kosztu własnego sprzedaży poprzez jedną z czterech metod:
-FIFO
-LIFO
-AVCO (średnie ważone)
-QUAN (okresowe naliczanie kosztu własnego z zachowaniem chronologii dostaw zgodnie z wybraną metodą).
-możliwość wydawania towaru z konkretnej dostawy (w module Handel Plus),
-obsługa dokumentów zewnętrznych (PZ - Przyjęć Zewnętrznych, WZ - Rozchodów Zewnętrznych)
-obsługa dokumentów wewnętrznych (PW - Przyjęć Wewnętrznych, RW - Rozchodów Wewnętrznych, MM - Przesunięć Międzymagazynowych). Dokumenty te odzwierciedlają ruch towarów na magazynach firmy.
-inwentaryzacja,
-kompletacja - umożliwia wyprodukowanie towaru lub usługi w oparciu o zdefiniowane wcześniej receptury,
-rezerwacja odbiorcy - dokumenty RO służą do rezerwacji towaru dla wybranego klienta. Na podstawie wystawionych dokumentów RO możemy wystawić dokumenty sprzedażowe lub zamówić towar pod konkretną rezerwację,
-zamówienia u dostawcy - zamówienie pozwala na utworzenie dokumentu zakupowego (Faktura Zakupu, Przyjęcie Zewnętrzne),
-rozbudowana karta towarowa - pozwala na przypisanie towaru do wielu grup magazynowych oraz nadać mu specjalne atrybuty, które opisują dany towar (w formie tekstowej, liczbowej lub graficznej),
-obsługa opakowań kaucjonowanych - dodatkowo istnieje możliwość fakturowania opakowań niezwróconych w terminie,
-automatyczne generowanie faktur zakupu i sprzedaży na podstawie jednego lub kilku dokumentów WZ/PZ i odwrotnie,
-współpraca z Comarch ERP e-Sklep - przesyłanie towarów wraz z opisami, atrybutami i zdjęciami do witryny sklepu internetowego, stworzonego w Comarch ERP e-Sklep.
Moduł Handel umożliwia również integrację z Comarch ERP Mobilny Sprzedawca - aplikację dedykowaną dla przedstawicieli handlowych, która jest niezwykle pomocna w codziennej pracy przedstawiciela handlowego. Znajduje ona zastosowanie zarówno w pre-sellingu jak i w van-sellingu. Aplikacja oparta jest o najnowsze technologie i stworzona jest z myślą o urządzeniach przenośnych, takich jak smartphony czy tablety.
Integracja modułu Handel z Comarch ERP Mobilny Sprzedawca jest tak skonfigurowana, że możliwe jest wysyłanie danych o towarach i kontrahentach do urządzenia oraz odczytywanie z urządzenia informacji o sprzedaży lub zamówieniu.
Handel Plus
Rozszerzeniem modułu Handel jest Handel Plus. Jest to moduł, który zawiera dodatkowe funkcjonalności pozwalające na prowadzenie obrotu towarami w oparciu o konkretne partie towaru, które są zróżnicowane pod względem opisujących je cech. Dzięki zastosowaniu szczegółowego opisu konkretnych partii towarów mamy możliwość wydawać z magazynu i wprowadzać na dany dokument żądany produkt o konkretnych cechach. Operator sam może zdecydować, z której dostawy, lub który towar chce wydać z magazynu. Moduł jest przeznaczony dla firm prowadzących rozbudowaną obsługę magazynów, które chcę w pełni kontrolować wydawanie towaru z magazynu.
Zestawienie dla dostaw
Dla firm, które prowadzą sprzedaż zagraniczną przeznaczona jest funkcja umożliwiająca prowadzenie opisów towarów i grup towarowych w języku angielskim i niemieckim. Opcja ta jest istotna przy sprzedaży internetowej z wykorzystaniem Comarch ERP e-Sklep. Obcojęzyczne opisy wprowadzone w systemie mogą być wyświetlone w witrynie sklepu.
Dzięki Comarch ERP Optima Handel mamy:
-pełną informację o stanach magazynowych,
-możliwość działania poza granicami kraju,
-podgląd historii transakcji dla danego towaru lub kontrahenta, dzięki czemu z jednego miejsca można sprawdzić wszystkie transakcje, związane z wybranym kontrahentem lub towarem,
-możliwość utrzymania płynności finansowej firmy dzięki kontroli płatności przeterminowanych lub blokadzie sprzedaży po wykorzystaniu limitu kredytu,
-kontrolę nad stanem magazynowym, dzięki czemu unikamy sytuacji, w której brakuje nam potrzebnego towaru, lub dany towar niepotrzebnie zalega na magazynie. Możemy kontrolować stany minimalne i maksymalne.
-możliwość szczegółowego opisania dostaw towarów, co pozwala na efektywne prowadzenie magazynu,
-możliwość dotarcia do nowych klientów wykorzystując możliwości sprzedaży poprzez moduł Comarch ERP e-Sklep,
-możliwość prowadzenia sprzedaży w terenie, dzięki wykorzystaniu integracji modułu Handel z Comarch ERP Mobilny Sprzedawca. Wpływa to w znacznym stopniu na usprawnienie sprzedaży przez przedstawicieli handlowych, co w efekcie zwiększa skuteczność sprzedaży.
Comarch ERP Optima Księga Podatkowa
Księga Podatkowa to moduł pozwalający na obsługę księgową firmy, która rozlicza się z fiskusem na podstawie Księgi Przychodów i Rozchodów lub na podstawie ewidencji przychodów objętych zryczałtowanym podatkiem dochodowym oraz ewidencji wymaganych w przypadku płatników podatku od testów i usług (rejestr VAT).
Księga podatkowa
Oprócz podstawowych ewidencji księgowych (rejestr VAT, ewidencja ryczałtowa, księga przychodów i rozchodów) moduł pozwala na prowadzenie ewidencji pomocniczych wymaganych przy tej formie księgowości, takich jak spis z natury, ewidencja wynagrodzeń i ewidencja na potrzeby rozliczenia przejazdów samochodem prywatnym. Zebrane w systemie informacje pozwalają na przygotowanie i wydrukowanie lub złożenie w formie elektronicznej deklaracji podatkowych: VAT-7, VAT-UE oraz zaliczek na: PIT-36, PIT-36L, PIT-4R oraz PIT-28.
Podstawowa funkcjonalność to:
-naliczenie zaliczek na podatek dochodowy, oraz sporządzanie deklaracji rocznych i wysyłanie ich do systemu e-deklaracji,
-możliwość agregowania danych z kilku działalności na jedną zaliczkę na deklaracji PIT-36 lub PIT-36L
-możliwość sporządzenia deklaracji VAT-7 i VAT-UE oraz wysłanie ich do systemu e-deklaracji,
-księgowanie do bufora,
-przeksięgowanie zapisów z bufora do księgi,
-zamykanie zapisów księgowych na dany dzień,
-sporządzanie i księgowanie spisów z natury.
Deklaracja roczna z ikonką eksportu do systemu e-Deklaracje
Dzięki modułowi Księga Podatkowa możemy prowadzić:
-zapisy księgi przychodów i rozchodów,
-rejestr VAT,
-ewidencję dodatkową,
-ewidencję wynagrodzeń,
-ewidencję przebiegu pojazdu,
-spis z natury,
-naliczanie zaliczek na podatek dochodowy,
-sporządzać deklaracje podatkowe.
Moduł Księga Podatkowa, współpracuje z pozostałymi modułami Comarch ERP Optima, dzięki czemu dekretacja dokumentów w księdze podatkowej bądź w ewidencji ryczałtowej zachodzi automatycznie.
Księga Podatkowa dzięki współpracy z poniższymi modułami umożliwia:
-Faktury - wystawione faktury są bezpośrednio przenoszone do odpowiednich rejestrów księgi podatkowej, a następnie przeksięgowywane do odpowiednich kolumn w księdze podatkowej lub ewidencji ryczałtowej,
-Kasa/Bank - przeniesienie z modułu Księga Podatkowa - rejestry VAT, zapisów do rejestrów kasowo/bankowych oraz przyszłych płatności do Preliminarza Płatności,
-Środki Trwałe - przeksięgowanie odpisów amortyzacyjnych do Księgi Podatkowej,
-Kadry i Płace - ujęcie w Księdze Podatkowej wynagrodzeń oraz składek ZUS płaconych przez pracodawcę umożliwia szybkie zaksięgowanie listy płac pracowników.
Lista spisów z natury
Księga Podatkowa to także:
-całkowita zgodność z Rozporządzeniem w Sprawie Prowadzenia Książki Przychodów i Rozchodów
-księgowanie do bufora (bufor to wstępne ujęcie zapisów z możliwością wprowadzenia zmian),
-możliwość nadawania praw pracownikom i ograniczania dostępu do funkcjonalności programu,
-możliwość agregowania danych z kilku firm na jedną zaliczkę na deklracji PIT-36 lub PIT-36L.
Korzystając z Księgi Podatkowej zyskujesz:
-pełne bezpieczeństwo i wsparcie w przypadku zmiany w przepisach,
-automatyczne księgowanie dokumentów z pozostałych modułów systemu,
-możliwość sporządzania deklaracji podatkowych,
-możliwość wysyłania e-deklaracji
-rozliczania ewidencji przebiegu pojazdów.
Comarch ERP Optima Księga Handlowa
Księga Handlowa to moduł pozwalający na prowadzenie w firmie pełnej księgowości zgodnie z ustawą o rachunkowości.
Plan kont
Księga Handlowa pozwala na:
-utworzenie wielopoziomowego planu kont,
-wykorzystanie funkcji grup kont,
-księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
-generowanie dokumentów na dowolny okres obrotów i sald,
-wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania dokumentów oraz deklaracji,
-predekretację dokumentów,
-prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-UE, VAT-7 i VAT-7K, oraz elektroniczne wysyłanie deklaracji do systemu e-deklaracji,
-obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
-inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont poprzedniego roku,
-oddzielne ewidencjonowanie dokumentów takich jak dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp., które nie są fakturami VAT,
-parowanie dekretów na kontach rozrachunkowych,
-tworzenie zestawień księgowych: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływ środków pieniężnych, itp.
-bieżącą analizę planu przychodów i wydatków tj. pozwala porównywać plan wydatków i przychodów z faktycznymi przychodami i wydatkami, które zostały zaksięgowane na kontach przy wykorzystaniu funkcji kontroli budżetu.
Funkcja ta może być wykorzystana przez jednostki budżetowe jak również inne podmioty gospodarcze, które chcą kontrolować swoje wydatki czy przychody z założonym planem.
Księga Handlowa pozwala zautomatyzować generowanie i przesyłanie deklaracji VAT do odpowiedniego urzędu drogą elektroniczną. Wszystkie niezbędne dane pobierane są z bazy danych programu, dzięki czemu użytkownik unika pomyłek. Co więcej system daje możliwość odebrania urzędowego poświadczenia odbioru, który jest gwarancją dotarcia e-deklaracji do urzędu.
Lista elementów schematu księgowego
Moduł Księga Handlowa Plus umożliwia:
-zakładanie kont walutowych,
-księgowanie schematami księgowymi na kontach walutowych,
-przeglądanie dekretów, oraz sald i obrotów w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
-generowanie przeszacowania walut.
zd-kh3 - Lista dokumentów przeszacowania walut
Wykorzystując moduł Księga Handlowa zyskujesz:
-bezpieczeństwo w przypadku zmiany przepisów,
-szybkość operacji, dzięki zastosowaniu schematów księgowych i księgowań okresowych,
-możliwość sporządzenia niezbędnych deklaracji podatkowych,
-możliwość wysłania e-deklaracji,
-możliwość sprawdzenia przyszłego księgowania dokumentu przed jego zaksięgowaniem dzięki predekretacji dokumentów,
-możliwość planowania księgowań na poszczególnych kontach.
Comarch ERP Optima Środki Trwałe
Moduł Środki Trwałe to moduł służący do kompleksowej obsługi gospodarowania środkami trwałymi, wartościami niematerialnymi i prawnymi, a także wyposażeniem dodatkowym.
Karta środka trwałego
Środki Trwałe pozwala na:
-automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych zarówno dla środków trwałych jak i wartości niematerialnych i prawnych,
-generowanie planu amortyzacji dla określonego okresu obrachunkowego,
-zastosowanie różnych metod amortyzacji (jednorazowa, liniowa, degresywna),
-prowadzenie ewidencji wyposażenia,
-automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,
-ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych,
-uwzględnienie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych,
-ewidencję środków trwałych będących w trakcie budowy,
-przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca gdzie jest używany.
Plan amortyzacji wybranych środków trwałych
Moduł posiada również kompletną księgę inwentarzową, która umożliwia m.in.:
-prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
-rejestrację historii środka trwałego, związaną ze zmianami jego wartości,
-tworzenie planu amortyzacji środka trwałego zarówno dla typowych, jak i niestandardowych okresów obrachunkowych,
-automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych,
-ujęcie amortyzacyjne w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
Ewidencja wyposażenia
Moduł Środki Trwałe to:
-zwiększenie szybkości pracy poprzez możliwość zbiorowego naliczenia odpisów amortyzacyjnych,
-ewidencja środków trwałych, wartości niematerialnych, prawnych i wyposażenia w jednym systemie,
-pełna kontrola wykorzystywania środków trwałych,
-lepsza dbałość o środki trwałe, dzięki możliwości przypisania go do konkretnej osoby.
Wykorzystując moduł Środki Trwałe zyskujesz:
-cenny czas dzięki możliwości zbiorowego naliczania odpisów amortyzacyjnych oraz automatycznemu księgowaniu dokumentów,
-możliwość analizy środków trwałych w ujęciu historycznym.